Μαθητικός Διαγωνισμός: “Τα νησιά μας φάροι βιώσιμης ανάπτυξης”
18/01/2022
Έναρξη 2ου Μαθητικού Διαγωνισμού
Με ιδιαίτερη χαρά το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων “ΔΑΦΝΗ” ανακοινώνει την έναρξη του Μαθητικού Διαγωνισμού “Τα νησιά μας φάροι βιώσιμης ανάπτυξης” που πραγματοποιείται για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Ο διαγωνισμός σχεδιάστηκε από το “ΔΑΦΝΗ” στο πλαίσιο δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2020-2021.
Για 2η χρονιά, εκπαιδευτικοί, μαθητές και τοπική αυτοδιοίκηση συνεργάζονται και προτείνουν έργα κοινής ωφέλειας για τον τόπο τους με βασικό γνώμονα την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και τον μετριασμό των επιπτώσεών της στα νησιά. Στο πλαίσιο του Διαγωνισμού οι μαθητές/τριες θα κληθούν, ως πολίτες του μέλλοντος των νησιών τους, να εμπνευστούν από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και τη Διακήρυξη της Πρωτοβουλίας «Έξυπνα Νησιά» και με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες για τον σχεδιασμό και υλοποίηση έργων τοπικής βιώσιμης ανάπτυξης γύρω από 4 τομείς παρέμβασης (Ενέργεια & Μεταφορές, Κτίρια & Δημόσιος Χώρος, Υδατικοί Πόροι, Απορρίμματα).
Οι προτάσεις που θα αναδειχθούν θα λάβουν βραβείο και θα υλοποιηθούν με την υποστήριξη του ΔΑΦΝΗ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση του νησιού. Ο Διαγωνισμός είναι εγκεκριμένος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Αρ.Πρωτ. Φ15 /137267 /Δ2 ) και διεξάγεται υπό την αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Λόγω των συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία του κορωνοϊού, όλες οι διαδικασίες θα υλοποιηθούν διαδικτυακά.
Η φετινή θεματική του Μαθητικού Διαγωνισμού θα είναι επικεντρωμένη στην κλιματική αλλαγή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ζητείται να προτείνουν έργα με βασικό γνώμονα την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και τον μετριασμό των επιπτώσεων της στις νησιώτικες περιοχές στους τομείς:
1) Ενίσχυση ενεργειακής αποδοτικότητας, αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και χρήση καθαρότερων τρόπων μετακίνησης.
2) ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων και δημόσιων χώρων
3) ολοκληρωμένη, βιώσιμη και αποδοτική διαχείριση υδατικών πόρων και
4) πρόληψη, μείωση παραγωγής και κυκλική διαχείριση απορριμμάτων
Για τα σχολεία που θα διακριθούν στο διαγωνισμό η “ΔΑΦΝΗ” θα αναλάβει την εκπόνηση των αντίστοιχων μελετών και την γενικότερη ωρίμανση των έργων σε συνεργασία με τους Δήμους ακολουθώντας συμμετοχικές διαδικασίες.
Διαδικασία Συμμετοχής:
Προκειμένου να λάβει μέρος μια ομάδα στον μαθητικό διαγωνισμό, απαιτείται η ενεργός συμμετοχή τουλάχιστον ενός εκπαιδευτικού, ο οποίος χρειάζεται να υποβάλει την ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ πατώντας εδώ. Ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων: 30 Ιανουαρίου 2022.
Για την ολοκλήρωση της αίτησης θα χρειαστεί ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός:
1. Να συμπληρώσει τα στοιχεία των μελών της ομάδας (1-3 εκπαιδευτικών και 4-10 μαθητών/τριών). (Σημείωση: οι μαθητές θα πρέπει να φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε σχολεία του ίδιου Δήμου).
2. Να λάβει τη συναίνεση των κηδεμόνων για τη συμμετοχή των μαθητών και να την συμπεριλάβει στην αίτηση (επισυνάπτεται η ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΗΔΕΜΟΝΑ).
Αφού υποβληθεί επιτυχώς η αίτηση συμμετοχής, θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε για τα επόμενα βήματα.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του μαθητικού διαγωνισμού εδώ και στη σελίδα του διαγωνισμού στο Facebook.